logo2

 

 

 

ETALON/ SEBESSÉG
2018. 7. szám október-november

 


Prémium hatású sportos sziluett, erőteljes, dinamikus kiállás és egy sor új innováció vonul fel a teljesen tiszta lappal megtervezett, vadonatúj Ford Focus-ban, mely ezzel egy új korszakot nyit a technológia, a kényelem, a térkínálat és a vezetési élmény terén az európai középméretű autók mezőnyében. Megérkezett tehát minden idők legtökéletesebb és legfejlettebb technológiájú Ford-modellje, a Focus negyedik generációja.

 

FORD


Az új Focus elődeihez képest érettebb járművé vált, amit az autó prémium hatású, sportos sziluettje is jelez. A tengelytávolság több mint 50 mm-rel nőtt, a kisebb túlnyúlások és a hátrafelé eltolt kabin pedig erőteljes, dinamikus kiállással ruházzák fel a járművet.

“Arra törekedtünk, hogy a vadonatúj Focus olyan termék legyen, amibe a vásárlók azonnal beleszeretnek – és, hogy ez a szerelem örök maradjon” - nyilatkozta Amko Leenarts, a Ford Európa formatervezési igazgatója.

 

Magas minőség a belső térben
Az emberközpontú dizájn-szemlélet az utastérben is érvényesül; a hívogatóbb és praktikusabb kialakítású belső tér érzékelhető minőségét hatásosan javítják az egyszerű, letisztult vonalak, a mutatós anyagok és a látható rések nélkül illeszkedő felületek. Az első ajtók burkolata szinte egybeolvad a műszerfallal, tágasabb és elegánsabb benyomást keltve, és megnyugtatóan körülölelve a vezetőt és az első utast. A műszerfal és az ajtóburkolat felső része lágyabb tapintású anyagból készül, tovább erősítve az autó prémium karakterét. A kifinomult részletmegoldások a csúcskategóriás termékek hangulatát idézik: polírozott üveg és csiszolt felületek díszítik az utasoldali műszerfalat, az ajtókárpitokat és a szellőzőnyílásokat.

 

A vadonatúj Focus-család tagjai, a Focus Vignale, az ST-Line, az Active és a Titanium kivitelek egymástól eltérő külső megjelenése egyértelműen tükrözi vásárlóik egyedi
elvárásait és igényeit.


Korszakalkotó vezetősegítő technológiák
A vadonatúj Ford Focus minden eddigi Ford-modellnél több modern technológiát kínál, új szintre emelve a családi autók kényelmét és használati értékét. A Ford vezetősegítő technológiák minden eddiginél kifinomultabb kínálatának köszönhetően a vásárlók ösztönösen, stresszmentesen és kényelmesen vezethetik az autót. A Focus kínálatában többek közt a következő új vezetősegítő technológiák szerepelnek:
Az Aktív Parkolóasszisztens 2 egyetlen gombnyomásra teljesen automatikusan leparkolja az autót: maga választja ki és kapcsolja a megfelelő sebességfokozatot, illetve kezeli a gázt és féket, így teljesen automatikusan végzi el a parkolási manővert – egyetlen gombnyomásrak.

 

Az Adaptív Sebességtartó Automatikát (ACC) ezentúl Stop & Go rendszer, Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszer és Sávközép technológiák egészítik ki, segítve a vezetőt az araszoló forgalomban.

 

A Head-up display (HUD) rendszere abban segít, hogy a vezetőnek minél ritkábban kelljen elfordítania tekintetét az útról. A Focus az első európai Ford-modell, amelyben Head-up Display segíti a zavartalan vezetést. A jármű felszereltségétől függően a kivetített információk különféleképpen konfigurálhatók, így a vezető az állandóan megjelenített sebességadatok mellett láthatja a Közlekedési Tábla Felismerés, az ACC, a navigáció, a Sebességfokozat Kijelzés, a fedélzeti szórakoztató rendszer adatait, illetve a figyelmeztető jelzéseket is.

 

ford1

 

B&O PLAY hangrendszer gondoskodik arról, hogy az utasok a lehető legjobb minőségben élvezhessék a FordPass Connecten keresztül steamelt vagy okostelefonjaikról lejátszott zenéket.

 

ford2

 

A CCD rendszer a választható üzemmódok működését is támogatja. A Normal, Sport és Eco beállítások most jelennek meg első ízben a Focusban, lehetővé téve, hogy a vezető egy pillanat alatt átállítsa a gázpedál, a nyolcfokozatú automata sebességváltó, az Elektronikus Szervokormány (EPAS) és az ACC karakterisztikáját, hozzáigazítva az autó működését a pillanatnyi közlekedési helyzethez.

 

A Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer felfedezi az autó előtti útszakaszon tartózkodó embereket, sőt azokat is, akik keresztezhetik az autó nyomvonalát. A rendszer – amely automatikusan fékez, ha gázolásveszélyt észlel, és a vezető nem reagál a figyelmeztetésre – immár a kerékpárosokat is felismeri, és a fényszórók fényének segítségével éjszaka is működik.


Az Ütközés Utáni Fékezés az első becsapódás észlelése után a féknyomás automatikus csökkentésével mérsékli a lehetséges másodlagos ütközés hatását; az autó lelassítása kisebb sérülési kockázatot jelent az utasok és a jármű számára.

 

Alacsony üzemanyag-fogyasztás
Az 1,0 literes EcoBoost motor továbbfejlesztett változatának legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,8 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 108 g/km*
Az új 1,5 literes EcoBlue dieselmotor legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 3,5 l/100 km, CO2-kibocsátás 92 g/km az ötajtós modellváltozatban.

 

*a részletekről érdeklődjön a márkakereskedésben, vagy tájékozódjon honlapján (www.strauss.hu)

 

ford3

 

A hátsó lámpatestek két részből állnak, így a csomagtérajtó nyílása még praktikusabb, a világítótestek LED-technológiája pedig nappali fényben és éjszaka egyaránt jobb láthatóságot biztosít.


Forrás: Ford Strauss

Etalon Magazin - Aktuális lapszám