logo2

 

 

 

ETALON/ SEBESSÉG
2018. 7. szám október-november

 

A Toyota világelső autógyártóként már több mint húsz esztendeje dolgozik a Hybrid Synergy Drive (HSD) technológia tökéletesítésén, gépjárműveinek a lehető legkisebb károsanyag-kibocsájtásán.


Mára a HSD technológia tűnik a leghatékonyabb, kompromisszumok nélküli, életszerű és azonnali megoldásnak az üvegházhatást okozó gázok és az egyéb szennyezőanyagok csökkentésére. A városi és elővárosi távok akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben történő megtételére képes hybridek megfizethető és egyre népszerűbb alternatívát jelentenek a tiszta mobilitásra vágyó autósoknak.

 

CHR0008c 16


A NÉPSZERŰSÉG TÖRETLEN
A Toyota Prius 1997-es Japánban történt bemutatása óta a Toyota több mint 12 millió hybrid autót adott el világszerte. Ez önmagában a CO2-kibocsájtás 93 millió tonnás csökkentését hozta a hasonló méretű dízel vagy benzines modellek ellenében. A Prius nyomdokaiban a Toyota jelenleg 34 különböző hybrid modellt kínál, több mint 90 országban és régióban. Az elmúlt két évben a környezetbarát hybrid elektromos autók értékesítése világszerte, Európában és hazánkban is robbanásszerű növekedést mutat, mind a vállalati flottavásárlók, mind a magánvásárlók körében. Amíg 2011-ben az európai Toyota vásárlók 10%-a választott hybrid gépjárművet, 2018-ra ez az arány 47%-ra nőtt. A világszinten és Európában is magasan vezető Toyota a közelmúltban értékesítette kétmilliomodik európai hybrid modelljét. Nem véletlen a népszerűség!

 

CHR2003a 16

 

TOYOTA HYBRID ELŐNYÖK
Az öntöltő Toyota hybridek városi, elővárosi környezetben akár több mint 50%-ban emisszió-mentesen, tisztán elektromos üzemmódban képesek közlekedni. Az autó külön külső töltésére nincs szükség, mert maga a hajtáslánc tölti fel az akkumulátort haladás, lassítás és fékezés közben. Rendkívül gazdaságos üzemeltetését, kedvező fogyasztását egy korszerű villanymotor és egy benzinmotor együttműködésének köszönheti, amelyek három „kapcsolható” üzemmódból nyújtják a vezető igényeihez leginkább alkalmazkodó sebességet. A hagyományos autókhoz képest a hybrid hajtásláncban egyötöde az alkatrész: nincs indítómotor, generátor, kuplung és kettőstömegű lendítőkerék. Háromszoros a fékbetét élettartama, és 10 év a garancia a nagyteljesítményű akkumulátorra. Ezek a tények lényegesen kevesebb meghibásodást feltételeznek, ezért a hybrid gépjárművek szervizköltsége szintén kíméli a vállalkozás vagy a család költségvetését. Az új Toyota hybrid ára pedig egy hasonlóan felszerelt dízel autóéval is felveszi a versenyt. A Toyota ügyfelek nem csak a rendkívüli takarékosságot, az osztályelső fenntartási költségeket, és a környezettudatosságot részesítik előnyben. Értékelik az elsőrangú vezetési élményt, a felülmúlhatatlan megbízhatóságot, a teret, az utánozhatatlan stílust, és nem utolsó sorban a lenyűgözően gazdag felszereltséget. Ezeket az előnyöket a kényelmes és csendes vezetési élmény mellett az ügyfelek különösen nagyra becsülik.

 

Toyota RAV4 0205 hybrid

 

HYBRID MINDEN SZEGMENSBEN
A Toyota széles modellkínálatában a legkülönfélébb vásárlói igényeket is kielégíti hybrid hajtáslánccal, hiszen a B-szegmenshez tartozó Toyota Yaris Hybridtől, a Toyota prémium márkája a Lexus és annak zászlóshajójának, a Lexus LC500h kupéig kínálja világelső HSD technológiáját. Különösen figyelemreméltó, hogy az új gépjárművet vásárlók napjainkban már szívesen váltanak hybrid modellekre. A prémium kategóriájú Lexus eladások több mint 90%-a hybrid hajtásláncú. A Toyota C-HR tavalyi sikeres bevezetésével magabiztosan indította a 2018-as évet. A Toyota RAV4 vásárlóknak pedig több mint 90 százaléka ezzel a modellel váltott hybrid hajtásra. E két típus mellett a Yaris Hybrid, és az Auris Hybrid is rekordszintű értékesítést könyvelhetett el az eddigi 2018-as eredmények alapján. Természetesen minél többen gondolkodnak és cselekednek környezettudatosan, gyermekeinknek annál tisztább jövője lesz.

 

CÉL A NULLA EMISSZIÓ
Ezzel a szándékkal indította el 2015 októberében a Toyota a Környezetvédelmi Kihívás 2050 programját, amelynek célja, hogy a 2010-es szinthez képest az új járművek CO2-kibocsájtását 90%-kal csökkentse. Mindezt a Toyota hybrid és elektromos autóinak térhódításával szeretné elérni, és azt tervezi, hogy már 2030-ra évi több mint 5,5 milliót értékesít ezekből a gépjárművekből, és közülük legalább egymillió teljesen emisszió-mentes elektromos jármű lesz. A Toyota környezetbarát kínálatának középpontjában a konnektorból is tölthető plug-in hybridek (PHEV), az akkumulátoros elektromos autók (BEV) és az üzemanyagcellás elektromos hajtású (FCEV) modellek állnak majd.

 

Forrás: Toyota

aktualis_lapszam