logo2

 

 

 

ETALON/ SEBESSÉG
2016. 4. szám szeptember-október

 

Miként a 25 éve bemutatott első generáció, az NSX új nemzedéke is arra vállalkozik, hogy újradefiniálja a szupersportkocsikról alkotott képet, s a sportos vezetési élmény új szintjével ismertesse meg a sportautók szerelmeseit.

 

honda1


Az 1989-ben leleplezett ős-NSX szembe menve a tradicionális építésmóddal, sokkal mélyebb, intimebb kapcsolatot alakított ki az autó és a pilóta között. Kis tömege, egyedülálló súly/lóerő aránya, merev karosszériája és kiváló futóműve végleg elcsavarta a sportautó-rajongók fejét, ehhez társult még a hatalmas látóteret biztosító, ergonomikus vezetői környezet és a könnyű kezelhetőség is.

Az új Honda NSX nemcsak megőrizte az előd legjobb tulajdonságait, hanem számos teljesen új, forradalmi műszaki megoldással tette még teljesebbé a koncepciót, valóban új szintre emelve a vezetési élményt. Akárcsak az ősnél, az új NSX-nél is a precíziós gyártás, illetve a Honda versenygépeitől örökölt génállomány jelentette az alapot, erre építkeztek a japán gyártó mérnökei.

 

Igazi XXI. századi, pilótaközpontú sportkocsiként az új NSX a Honda minden tudását magába sűríti, a prototípus megszületését négy éves, intenzív, nemzetközi kutató- és fejlesztőmunka előzte meg. A tervezési folyamat során az ember és a gép közötti tökéletes szinergiára törekedtek a szakemberek. Ennek megfelelően gondolkodóként, illetve az autó legokosabb „részegységeként” tekintettek a vezetőre, s olyan szerkezetet kívántak megalkotni, ami hibátlanul, késedelem nélkül dolgozik a pilóta keze alá.

 

Megannyi innovatív technikai megoldásán felül a SH-AWD hajtáslánc (Sport Hybrid Super Handling All-Wheel-Drive, magyarul szuperkezes, összkerekes, sporthibrid hajtás) legfontosabb ismérve, hogy sorozatgyártású szupersportkocsinál még soha nem építettek ilyen rendszert.


Az új NSX-ben három villanymotort alkalmaztak a menetdinamika fokozására, ezen egységek segítenek be a 3493 cm3-es, duplaturbós, középen elhelyezett, V6-os benzines erőforrásnak, hatékonyabbá téve a gyorsítást, a fékezést, és a kanyarodást is.

 

honda

 

A villanymotorok közül kettő az autó orr-részében helyezkedik el, ezek hajtják - pontos nyomatékvektoros vezérlés alapján - az első kerekeket, s teszik négykerék-hajtásúvá az NSX-et. A rendszer a legmostohább viszonyok közepette is elképesztően precíz irányíthatóságot és kanyarstabilitást garantál.

Persze a jövőbe mutató hajtáslánc magában mit sem ér, az NSX felvázolta kép a formabontó megjelenéssel és az ultramodern karosszériaszerkezettel válik igazán eszményivé. A több anyagból készülő, térhálós váz tervezését tiszta lappal kezdték a mérnökök, teljesen új alapanyagokat és technológiai folyamatokat fejlesztve ki, illetve vonva be az új NSX gyártásába. Egy soha nem látott merevségű, alacsony tömegű, átlátható, kategóriaelső menetbiztonságot nyújtó kocsitest lebegett szemük előtt, s meg is valósították. Mindehhez számos olyan metódust kellett feltalálniuk, ami korábban nem létezett, ezeknek köszönhetőek például a háromdimenzióban hajlított, ultranagy szakítószilárdságú A-oszlopok és a karosszériaszerkezet speciális öntéssel létrehozott hihetetlenül erős csomópontjai.

 

Az új NSX a Honda zászlóshajója, egyszersmind a márka sportos, ultramodern járművekről alkotott víziója. Gyártása nemrég indult, s azon túlmenően, hogy új élménnyel ajándékozza meg az autóvezetés szerelmeseit, egyértelmű bizonyítékként szolgál majd a legendás japán gyártó innováció és teljesítmény iránti elkötelezettségére.

 

581 LE-s teljesítmény, 646 Nm nyomaték, és több mint 300 km/h-s végsebesség hihetetlenül precíz irányíthatósággal, fantasztikus köntösben – ez a vadonatúj Honda NSX

 

Szöveg: Honda Hungary / Fotó: Honda

 

Etalon Magazin - Aktuális lapszám